Modulbolaget

Modulbolaget tillverkar, säljer och levererar kompletta byggmoduler som personallokaler, arbetsbodar, tillfälliga kontor vid byggarbetsplatser eller etableringar där det helt enkelt behövs. Vi fick förtroendet att ta fram strategi, varumärkesprofil, webbplats och digital kommunikation.

  • Datum: 2018
  • Uppdrag: Webb, Branding, Strategi
  • Kund: Modulbolaget

Modulbolaget är ett nystartat företag (2018) som hörde av sig till oss med önskan att titta på en ny varumärkesprofil och webbplats. Deras önskemål var att profilen skulle påminnas om, eller på något sätt kopplas ihop med deras systerbolag Norrhuset, som är en serie av arkitektritade hus. 

När profilen togs fram återanvände vi profilfärger från systerbolaget Norrhuset. Vi tänkte abstrakt med ett enkel association till verksamheten; moduler, flexibilitet och påbyggnation. Symbolen i logotypen blev inte bara fristående, utan även en del av det mönster som återanvänds både som bakgrund på webbplatsen och i trycksaker. 

Webbplatsen blev i sin helhet enkel och lättnavigerad. Kärnan var att försöka driva de besökarna till produktsidorna. Där kan de enkelt lägga till moduler och vilka tillbehör de önskar att modulerna ska innehålla. I kundvagnen får de en god överblick på vad som är tillagt, vad priset anses bli och vad som kommer att skickas in för beställning. Modulbolaget har sedan i sin ände full kontroll på samtliga beställningar som trillar in.

MB-logo-1.jpg
MB-random-stuff.png
MB_mockup-web.jpg
mockup-mobile.jpg