Hydro 66

Hydro 66 driver idag världens första 100% hydrodrivna datacenter på 1000 kvadratmeter och rymmer ca 400 racks. Vårt uppdrag var bland annat att ta fram ny identitet, trycksaker, mässmonter och webbplats.

  • Datum: — 2016
  • Uppdrag: Identitet, Trycksaker, Webb- & systemutveckling
  • Kund: Hydro 66
image-3.jpg
image-5.jpg

Ny identitet

När vi fick uppdraget att göra om identiteten började vi med att ta reda på hur Hydro 66 ville förmedlas. Ett datacenter som är väldigt "techigt" och samtidigt använder norrländska resurser för att ekologiskt minska energiförbrukningen. Här har vi försökt knyta ihop de båda spåren med hjälp av bildmanéer och färger som har hämtats ur naturen. Vi tog även fram en symbol liknande en snöflinga, som i sin tur knyter ihop säcken mellan datatrafikens knytpunkter och naturkänsla.

När vi började att titta på hur logotypen skulle utformas kände vi att den kunde få leva vidare med endast några små justeringar. Det som hände var att vi städade upp den helt, gjorde den betydligt renare och enklare.

image-6.png
hydro_aurora.jpg
hydro_water.jpg

 

Webbplatsen

När webbplatsen skulle tas fram har vi försökt jobba in både tech och natur, känslan av en ren och tydlig B2B webbplats med inslag av naturbilder. Vårt mål var att besökarna på ett lättare sätt kunna ta till sig den rätt komplexa informationen. Den tidigare webbplatsen erbjöd väldigt många korslänkar vilket vi idag har städat upp och gjort enhetligt, med tydliga informativa sektioner och korta beskrivningar.

Information måste lättare kunna tas in och förstås hos besökarna för att de inte ska ledsna och det är precis denna tydlighet vi har försökt skapa.

image-1.jpg
image-2.jpg
image-7.jpg
image-9.jpg
CF009428-Pano-Edit-1.jpg