Hemlängtan

Luleåregionens event Hemlängtan gjorde premiär hösten 2016 på Fotografiska museet i Stockhom. Meramedia levererade eventet som gästades av 500 besökare, 30 utställande företag och 15 programpunkter. Efter endast två månader kunde vi räkna in 9 rekryteringar och därmed 9 nya hushåll till Luleåregionen.

  • Datum: 2014 —
  • Uppdrag: Event, Kommunikationsstrategi, Tryck, Projektledning
  • Kund: Luleåregionen
hemlängtan_intro.jpg

För att nå ut med Luleåregionens budskap har vi arrangerat event med regelbundna mellanrum i Stockholm sedan 2014, med syfte att locka och rekrytera så väl kompetens som investeringar till Luleåregionen. Eventen har alltid tagit olika uttryck, men med den gemensamma nämnaren att innehållet har berört senaste nytt och inspiration från Luleåregionen, jobbmöjligheter samt ett värdefullt nätverk.

På plats finns alltid kommunrepresentanter från samtliga kommuner i Luleåregionen (Boden, Kalix, Luleå, Piteå och Älvsbyn) samt företag från regionen som vill utvecklas och växa med nya rekryteringar. För att lyfta fram företagen tillhandahåller vi alltid ett utställningsområde där de får möjlighet att nätverka med besökarna.

hemlangtan_1.jpg
hemlangtan_2.jpg

24 september 2016 tog eventet en ny form då Hemlängtan genomfördes för första gången. Och vilken succé det blev. Över 500 besökare gästade Fotografiska under dagen och ett fullsmockat program underhöll gästerna från kl 13 till 21. Programmet innehöll lokala inslag med allt från Teknikens hus, Polarbröd, Max Hamburgerrestauranger till Norrbottens teatern och delikatesser från Hemmagastronomi. I februari 2017 går nästa Hemlängtan av stapeln. På ny plats, med nytt innehåll och förhoppningsvis nya rekryteringar till regionen.

hemlangtan_5.jpg
hemlangtan_4.jpg
hemlangtan_3.jpg
hemlangtan_6.jpg

Fotograf: Viveka Österman