Arctic Bath

Arctic Bath är något så unikt som ett flytande hotell och kallbadhus på Luleälven. I januari 2020 planerar man att slå upp dörrarna till denna exklusiva upplevelse som skiftar mellan att flyta på vattnet och vara fastfrusen i is under vintermånaderna.

  • Datum: 2018
  • Uppdrag: Identitet, Branding
  • Kund: Arctic Bath
Arctiv_logo_white-1.jpg
Arctiv_logo_white-2.jpg

Arctic Bath är något så unikt som ett flytande hotell och kallbadhus på Luleälven. I januari 2020 planerar man att slå upp dörrarna till denna exklusiva upplevelse som skiftar mellan att flyta på vattnet och vara fastfrusen i is under vintermånaderna.

Utmaning

Promota Arctic Baths verksamhet och locka investerare, såväl i Sverige som internationellt. Berätta om regionen, göra det möjligt att planera och boka vistelse samt lyfta fram de aktiviteter som besökarna kan välja mellan. Ge ett uttryck som är både exklusivt och high-end.

Lösning

För Arctic Baths grafiska profil tog vi fasta på och förstärkte kontraster, nyttjade elementen och visade det spännande mötet mellan historia och framtid, värme och kyla. Detta arbete fortsatte när vi tog fram webbplatsen.

Mycket bilder och webbplatsen design skapar ett exklusivt skyltfönster där besökare enkelt kan överblicka det hotellet och spa-anläggningen erbjuder. Webbplatsen integrerades även mot ett bokningssystem. Den framtagna designen och kommunikationen har även inför öppningen paketerats och implementerats på plats i Harads.

Casebild_ArcticBath_profilark_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_ExecutiveSummary_1_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_Mönsterark_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_ExecutiveSummary_2_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_Profil_uppslag_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_Bastu_2560x1600.jpg

Resultatet?

Resultat

Redan innan invigning utsågs Arctic Bath till en av världens bästa platser för avkopplande äventyr, och flera månader i förväg var första veckan fullbokad. Design, kunskap och kommunikation säkrade lokala och internationella investeringar som realiserar ett unikt projekt och stor vision.

– Meramedia har verkligen tagit på sig uppdraget med passion och nyfikenhet. Vi är supernöjda med resultatet. Designen står för allt som vi gör och kommunicerar och följer vårt projekt helt perfekt, säger AnnKathrin Lundqvist, delägare och en av grundarna av Arctic Bath.