Arctic Bath

Artic Bath är en ny besöksattraktion i Luleälven, inspirerad av framgångsrika Treehotel i Harads. Flytande kallbad med bastu, boende, spa och mycket mer, gör Artic Bath till en spännande satsning att följa. Vi är stolta att få vara med och hjälpa dem realisera sina idéer!

  • Datum: 2018
  • Uppdrag: Identitet, Branding
  • Kund: Arctic Bath
Arctiv_logo_white-1.jpg
Arctiv_logo_white-2.jpg

Vi fick i uppdrag att designa och illustrera en helt ny logotyp, en grafisk profil, ett grafiskt mönster samt sätta samman införsäljningsmaterial för det spännande högprofilsprojektet Arctic Bath. Resultatet? Säkrade lokala och internationella investeringar som realiserar ett unikt projekt och en stor vision. Det blev möjligt med hjälp av rätt design, kunskap och kommunikation.

— Meramedia har verkligen tagit på sig uppdraget med passion och nyfikenhet. Vi är supernöjda med den grafiska profilen. Designen står för allt som vi gör och kommunicerar och följer vårt koncept helt perfekt. Meramedia har ännu en gång levererat över förväntan, säger Annkathrin Lundqvist, en av grundarna och delägarna.

Casebild_ArcticBath_profilark_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_ExecutiveSummary_1_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_Mönsterark_2560x1600.jpg

Uppdraget byggde bland annat på grundidén att ta fasta på och förstärka varumärkets kontraster, nyttja elementen och gestalta det spännande mötet mellan historia och framtid, mellan värme och kyla.

Casebild_ArcticBath_ExecutiveSummary_2_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_Profil_uppslag_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_Bastu_2560x1600.jpg

Resultatet?

Minst sagt lyckat. Inför leverans hjälpte vi till att sammanfatta projektet, tog fram en komplett grafisk profil och skapade införsäljningsmaterial för det utmanande syftet att locka investerare, såväl i Sverige som internationellt. Resultatet blev att investeringarna gick i lås och att detta spännande, medialt uppmärksammade projekt kommer nu att realiseras. Bland annat tack vare rätt design, visualisering och kommunikation.

— Det har varit värdefullt att få ett sådant snyggt paketerat internationellt prospekt när vi har presenterat vårt koncept på en global marknad. Vi har fått en mycket positiv respons från investerare och partners runt om i världen och materialet och designen som Meramedia har tagit fram har definitivt bidragit till att locka investerare och realisera projektet, berättar Annkathrin Lundqvist.