Topprekrytering av strategisk kompetens

2018 / 08 / 21

Med flera tunga regionala och nationella kunduppdrag, nya topprekryteringar och en vinstmarginal som vittnar om tillväxt fortsätter vi vår framgångsresa och har siktet inställt på ett ännu starkare resultat 2018.

– Genom rekryteringen av Ella Jonsson och att vi knyter till oss Annika Fredriksson, båda två erfarna strateger, optimerar vi Meramedias team. Det finns en stor efterfrågan att hitta nya affärs- och verksamhetsmodeller, att ompröva sin position och anpassa verksamheter till en vardag som blir allt mer digital, säger Johanna Grimståhl, vd, Meramedia.  

Nya kunduppdrag regionalt och nationellt

Under våren 2018 har vi vunnit flera nya kunduppdrag och förstärker nu bolaget med tunga rekryteringar inom strategisk affärsutveckling. 

Ny i superteamet är Ella Jonsson, senior strateg. Hon har bland annat arbetat på Vinter, drivit egen kommunikationsbyrå och kommer närmast från Tromb AB. Ella har lång erfarenhet av affärsutveckling och processledning med fokus på digitalisering, strategisk kommunikation samt verksamhets- och varumärkesutveckling. Ella Jonsson och Annika Fredriksson möts åter i samma bolag, efter att i flera år arbetat tillsammans med regionala såväl som nationella utvecklingsuppdrag.

– Det känns grymt att bli en del av Meramedia. I bolaget finns en värdefull mix av medarbetare med kompetenser för att vi tillsammans ska kunna hjälpa kunderna att möta en komplex samtid och framtid, inte minst inom det digitala området. Jag ser fram emot att fortsätta processleda innovationssprintar och workshops, föreläsa och arbeta med strategisk varumärkesutveckling, samt vara en del av Meramedia Akademi, säger Ella Jonsson.

Med ett starkt nätverk utvecklar vi både bolaget och kunderna

Annika Fredriksson, senior kommunikations- och affärsutvecklingsstrateg, ansluter också till Meramedia. Annika kommer att vara en nyckelresurs i fortsatta utvecklingen av bolaget och även finnas med i utvalda kunduppdrag som har behov av hennes erfarenhet och kompetens. Annika har utöver detta egna konsultuppdrag och ägarintressen genom sitt eget bolag Perors AB samt ett flertal förtroendeuppdrag i olika styrelser. 

Ett inspirerande, ungt och jämställt team – med två målmedvetna och värderingsstyrda kvinnor vid rodret, som levererar nya värden för såväl individer, företag och samhälle. För mig var det ett enkelt val. Som senior strateg vet jag att näringslivets och offentlig sektors utmaningar är stora för att hitta de optimala hållbara vägvalen kopplat till såväl social, ekonomisk som ekologisk utveckling, säger Annika Fredriksson.

Ella Jonsson och Annika Fredriksson ansluter till oss i början av september.

För oss handlar brand experience om att leverera nya, konkurrenskraftiga lösningar i alla perspektiv för att utveckla våra kunders affärer. Höstens strategiska rekryteringar rustar Meramedia för att fortsätta den resan tillsammans med resten av vårt superteam och alla modiga intressanta kunder, säger Therese Brun, delägare och vice vd, Meramedia.

 

Från vänster i bild (nedan): Therese Brun, Annika Fredriksson, Ella Jonsson och Johanna Grimståhl.

meramedia-strateg_rekrytering.jpg