Meramedia gör Gällivares nya informationscenter 

2018 / 06 / 26

Under 2018 ska ett unikt och interaktivt informationscenter ta form i Gällivare. Kommunen har valt Meramedia som samarbetspartner. Satsningen ska på ett levande sätt informera om samhällsomvandlingen, men också skapa delaktighet.

– Vi tar fram en arena där det blir naturligt att hitta information kring samhällsomvandlingen. Men det blir också ett besökscentrum som uppmanar till interaktioner än att bara informera. Vi vill göra besökare och medborgare delaktiga i det som pågår, Andreas Hinzer, utvecklingschef Gällivare kommun.

Gällivares nya besökscentrum tar plats i Norrskensgallerian och kommer bland annat att bjuda på interaktiv gamification kring stadsomvandlingen och Gällivares historiska och framtida utveckling.

– Det här är ett viktigt och intressant uppdrag med en ny form av samhällskommunikation. Vi kommer att göra en totalgestaltning. Det innefattar allt från inredningsdesign till digital och interaktiv kommunikation, säger Therese Brun, vice VD på Meramedia.

Besökscentret riktar sig till besökare, investerare och företagsetableringar, men framförallt kommunmedborgare i alla åldrar. Besökscentret ska stå färdigt under hösten 2018.

På bild: Therése Brun vVD & kommunikationsstrateg Meramedia, Josefin Bennet Kjellsson Centrumutvecklare Gällivare Kommun, Andreas Hinzer Utvecklingschef Gällivare Kommun, Annica Oscarsson Näringslivsutvecklare Gällivare Kommun.  

visionsillu_liggande.jpg