Grimståhl & Brun

Är det lättare att leda som två? Följ vår vardag genom utmaningar och framgångar. Vi delar med oss av lärdomar, spaningar och inspiration kring företagande och kommunikation.

Idag, en superdag.

Flera gånger per år så samlar vi alla medarbetarna på Meramedia för något vi kallar Superpepp. Idag var det dags igen. På ett av stadens hotell har vi under hela dagen diskuterat var vi är och vart vi ska. Och var vi har varit tidigare. Det här är så intressant, och vi kommer tillbaka till det emellanåt; att vi aldrig blir klara. Resan pågår liksom hela tiden. Vi pratar om att som entreprenör är det lätt att tro att ”bara jag gör klart detta, så är jag klar”. Men vi blir aldrig klara. Till en början var tanken frustrerande. Men efter att ha drivit företag i snart tretton år så måste jag erkänna att det är just det som är grejen. Framåt. Aldrig stå still.

Vi diskuterade även kommunikationsbranschens utmaningar de kommande åren. Hur vi blir påverkade av att olika branscher och discipliner sammanflätas, politik, kultur, teknik går mer och mer in i varandra vilket möjliggör att företagen satsar större på kommunikation. För att det blir så mycket mer än kommunikation. Det här leder till att vi som kommunikationsbyrå måste tänka större, vara mer, eftersom våra kunder kommer att göra mindre skillnad mellan innovation, PA, marknadsföring och varumärke. Så allt som företagen säger och gör spelar roll. Mer än någonsin.

Samtidigt har vi släppt nyheten om att vi kommer att satsa på företagsutbildningar för att bidra med vår kunskap kring varumärkesstrategi, Introduktion till sociala medier och Performance marketing. Alla nya satsningar är spännande, lite pirriga men i det här fallet också självklar. För vem kan berätta bäst om hur man kan använda kommunikation som ett verktyg för affärsutveckling, om inte vi? Okej, jag kan låta lite mallig. Men det är jag också. Vi har så kloka kollegor. Och det är under dagar som denna som det verkligen märks, när man samlar alla på samma ställe och vi har långa stunder att faktiskt diskutera och tänka långa tankar tillsammans hela gänget.

The road to success is always under construction. /Brun

Föreläsningar

Från improvisation till supercrew

När man är liten och ny är det lätt att testa och våga misslyckas. Men hur bygger man en företagskultur som hyllar nyfikenhet samtidigt som man växer? Och hur bygger man en inkluderande kultur med engagerade medarbetare? Inspireras av ett delat ledarskap med gemensam framgång.

Vaddå varumärke?

Smart, snyggt och ingen slump. Affärsutveckling som inte når ut genom kommunikation är ett slöseri med resurser. Att väcka känslor kring varumärket är avgörande för att vara valbar, men hur hittar man sin egen väg att nå ut? Och hur kan medarbetarna bli din starkaste kraft för att fortsätta attrahera talanger?

Vill du boka en föreläsning?

Boka här