Grimståhl & Brun

Är det lättare att leda som två? Följ vår vardag genom utmaningar och framgångar. Vi delar med oss av lärdomar, spaningar och inspiration kring företagande och kommunikation.

ljus.jpg

Kvällsljus

Det är något visst med det ljus som infinner sig när natten närmar sig. I alla fall när man bor högt upp i Sverige som vi gör. Bilden är tagen 23.15 ikväll. Det är nästan stört omöjligt att gå och lägga sig. Energin dröjer sig kvar längre och det blir lätt någon extra timma framför datorn. Vilket känns helt okej då det nalkas långledigt om bara några få veckor. Så mycket som ska hinna bli klart. Och ännu verkar inflödet av uppdrag inte vilja minska, och trots det så händer det plötsligt en dag att de flesta kunder checkat ut, leverantörerna sätter lapp på lucka och så är man själv också ledig. Lika efterlängtat varje gång.

En måndag kan ju ge obarmhärtigt mycket vardagskänsla, och så kunde den här dagen också ha sett ut. Kanske speciellt med blotta tanken på att lämna två sexåringar i spöregnet på sin första fotbollskola, hämta dem glada med totalt dränerade på ork och försöka trolla ihop en näringsrik, välsmakande middag men behöva ge upp och koka gröt mitt i för att de inte klarar att vänta längre. Typiskt. En stor oönskad fiskgryta blänger på mig från spisen. Och ändå, så summerar jag den här dagen till inte alls tråkig vardag, utan en dag där vi fick berätta för våra kollegor om en ny, mycket intressant rekrytering och för världen om ett nytt och ärofyllt uppdrag som kommunikationsbyrå till Luleå Energi.

Men okej, jag är nöjd nu. För den här dagen. Nu drar jag ner rullgardinen. / Brun

Föreläsningar

Från improvisation till supercrew

När man är liten och ny är det lätt att testa och våga misslyckas. Men hur bygger man en företagskultur som hyllar nyfikenhet samtidigt som man växer? Och hur bygger man en inkluderande kultur med engagerade medarbetare? Inspireras av ett delat ledarskap med gemensam framgång.

Vaddå varumärke?

Smart, snyggt och ingen slump. Affärsutveckling som inte når ut genom kommunikation är ett slöseri med resurser. Att väcka känslor kring varumärket är avgörande för att vara valbar, men hur hittar man sin egen väg att nå ut? Och hur kan medarbetarna bli din starkaste kraft för att fortsätta attrahera talanger?

Vill du boka en föreläsning?

Boka här