Grimståhl & Brun

Är det lättare att leda som två? Följ vår vardag genom utmaningar och framgångar. Vi delar med oss av lärdomar, spaningar och inspiration kring företagande och kommunikation.

Kloka samtal

På Meramedia jobbar och lever vi i en testmiljö. Vi utmanar oss själva, våra kunder och omvärlden. Vi sitter på mycket kunskap men kanske inte alla svar. För vem gör det? Men vi testar oss fram, känner oss för, tar modiga beslut och justerar efter vägens gång. För mig som ledare och chef gäller samma sak i mitt sätt att leda företaget framåt. Jag har precis genomfört medarbetarsamtal med nästan hela gänget. 16 kloka personer som delat med sig av sina tankar och jag skulle ljuga om jag sa att det inte varit krävande samtal. En dryg timme per person där det gäller att vara förberedd, ytterst närvarande och coachande under samtalet.

Men oavsett hur krävande samtalen är så ger de mig som ledare och företaget ovärderlig information och ny energi för att leda varje person vidare, mot deras individuella mål och önskningar. Detta kanske speglar av sig kring hur jag själv är som person. Jag vill vidare, vidare och vidare. Aldrig nöjd. Precis det vill vi kunna erbjuda våra kollegor. Här stannar vi aldrig av och det finns massor av möjligheter för den som vill utmana sig själv. För att medarbetarsamtalen inte ska bli något dött dokument som dammas av en gång per år ses vi oftare än så. Redan i januari följer vi upp alla tankar och ser till att vi är igång med de punkter vi lovade varandra att ta action på. Vi står aldrig still.

Gissa vad som är en av de läskigaste frågorna att ställa som chef? Jo, frågan som handlar om feedback på ens eget ledarskap. Men ack så viktig fråga. För självklart vill jag också veta vad jag ska börja med, sluta med eller fortsätta att göra. Och gissa vad som är en av de mest uppskattade sakerna med Meramedia som arbetsplats? En levande test- och labmiljö som utmanar, så klart. / Grimståhl

Föreläsningar

Från improvisation till supercrew

När man är liten och ny är det lätt att testa och våga misslyckas. Men hur bygger man en företagskultur som hyllar nyfikenhet samtidigt som man växer? Och hur bygger man en inkluderande kultur med engagerade medarbetare? Inspireras av ett delat ledarskap med gemensam framgång.

Vaddå varumärke?

Smart, snyggt och ingen slump. Affärsutveckling som inte når ut genom kommunikation är ett slöseri med resurser. Att väcka känslor kring varumärket är avgörande för att vara valbar, men hur hittar man sin egen väg att nå ut? Och hur kan medarbetarna bli din starkaste kraft för att fortsätta attrahera talanger?

Vill du boka en föreläsning?

Boka här