Grimståhl & Brun

Är det lättare att leda som två? Följ vår vardag genom utmaningar och framgångar. Vi delar med oss av lärdomar, spaningar och inspiration kring företagande och kommunikation.

Skärgård.jpg

Halvvägs semester, halvvägs 2018

Vilken sommar 2018 bjussar på! Magiska morgnar, dagar, kvällar och nätter. Kanske just därför jag maxar mina dygn och inte tar mig tid att sova mer än vad jag precis behöver. Hittills har varje dag startat kring 07-ish med ett träningspass (tänk om detta kunde vara verklighet årets övriga 48 veckor) för att sedan övergå till att få ihop hela familjens packning, kylbag, insmörjning och allt som behövs för långa dagar på en strand.
Sommaren inleddes med en vecka i Spanien, en slags kick off till semestern och en resa som gör att jag faktiskt måste checka ut ett visst datum och göra jobbet till prio 2 för ett tag. Väl hemma med pulsen på rätt nivå har dagarna, och nätterna, spenderats i Luleås underbart vackra skärgård. Vedeldad bastu, midnattssolen, fina stränder och alldeles för många glassar har kantat mina dagar. Och det ser ut att bli många fler innan det är dags att fokusera på världens roligaste jobb igen.

Ja, så är det! Nu är vi halvvägs in i 2018 och har en minst sagt spännande höst framför oss. Nya kollegor, nya uppdrag och Meramedia Akademi gör entré. Bland mycket annat. Framöver, när jobbhjärnan är på igen, ska jag berätta om vår rekryteringsprocess. En lite annorlunda process för att försäkra oss om att vi hittar den absolut starkast lysande stjärnan till vårt super crew. Åh, nu började jag längta till kontoret igen. Sicken tur att blommorna snart måste vattnas. / Grimståhl

Föreläsningar

Från improvisation till supercrew

När man är liten och ny är det lätt att testa och våga misslyckas. Men hur bygger man en företagskultur som hyllar nyfikenhet samtidigt som man växer? Och hur bygger man en inkluderande kultur med engagerade medarbetare? Inspireras av ett delat ledarskap med gemensam framgång.

Vaddå varumärke?

Smart, snyggt och ingen slump. Affärsutveckling som inte når ut genom kommunikation är ett slöseri med resurser. Att väcka känslor kring varumärket är avgörande för att vara valbar, men hur hittar man sin egen väg att nå ut? Och hur kan medarbetarna bli din starkaste kraft för att fortsätta attrahera talanger?

Vill du boka en föreläsning?

Boka här