Grimståhl & Brun
Är det lättare att leda som två? Följ vår vardag genom utmaningar och framgångar. Vi delar med oss av lärdomar, spaningar och inspiration kring företagande och kommunikation.

Fjällresa med kollegorna
Det är något visst med hösten. En nystart på ett vis som jag inte ens känner vid ett nytt år. Luften är klarare, kroppen har vilat, själen är laddad. Så även i år. På Meramedia unnar vi oss en resa en gång per år. I fjol valde vi Mallorca. Vi hyrde ett hus så stort så att det rymde alla, vi poolbadade, lagade middagar och provade den lokala sangria. I år blev temat något annat. Den här gången packade vi ryggsäcken, vandringskängorna och peppade oss med mantrat aldrig sur på tur, eller hur man nu brukar säga.
I ett sällskap på 23 personer så är det klart att just fjällen inte står på allas bucket list, men jag tror att de flesta fick med sig något väldigt fint. En rejäl vardagspaus i en miljö som är så vacker så att den varken går att beskriva eller fånga på bild (även om Victor gjort ett bra jobb på dessa bilder). Det händer nämligen något när man är utanför stadens brus, när man har tvättat av all makeup och när man ses över en trerätters i bara understället. Det är ett lager som har skalats av, och plötsligt blir samtalen en smula djupare. Har du inte provat den svenska fjällen förr så är det dags nu. Det är egentligen bara att boka.
Och det är väl så att omväxling förnöjer. När kollegorna själva fick komma med förslag och rösta så var det tydligt var nästa byråresa går, till Island. Kveðja! /Brun
Foto: Victor Åström / Meramedia
Föreläsningar

Från improvisation till supercrew
När man är liten och ny är det lätt att testa och våga misslyckas. Men hur bygger man en företagskultur som hyllar nyfikenhet samtidigt som man växer? Och hur bygger man en inkluderande kultur med engagerade medarbetare? Inspireras av ett delat ledarskap med gemensam framgång.

Vaddå varumärke?
Smart, snyggt och ingen slump. Affärsutveckling som inte når ut genom kommunikation är ett slöseri med resurser. Att väcka känslor kring varumärket är avgörande för att vara valbar, men hur hittar man sin egen väg att nå ut? Och hur kan medarbetarna bli din starkaste kraft för att fortsätta attrahera talanger?
Några varumärken vi jobbar med
- ABB
- Advokatbyrån Kaiding
- Akenberg
- Arctic Bath
- Bistro Norrland
- Björkén Architects
- Boden Turism
- Börje Olsson konditori
- Cesab
- Cubus
- Didaktikcentrum
- Duroc Rail
- Ericson & Hjelte
- Exercite
- Gällivare kommun
- Happybooking
- HeadMining
- Hydro66
- Invest in Norrbotten
- KGH Customs Services
- LTU Business
- Luleå Business Awards
- Luleå Energi
- Luxury Pet Travel
- Länsstyrelsen i Norrbotten
- Norrhuset
- Norrtåg
- Olsson Lilja Advokater
- Patrik Sjöberg
- Plannja
- Polarbröd
- Region Norrbotten
- RICE SICS North
- ShoreLink
- Skogsindustrierna
- SSAB
- Studieförbundet Vuxenskolan
- Svenska Roddförbundet
- Sveriges Arkitekter
- Sveriges Träbyggnadskansli
- Swedish Lapland
- Trästad
- Tågkompaniet
- Varvet Deli & Dine
- Visit Luleå
- Världsarvet Laponia