Grimståhl & Brun

Är det lättare att leda som två? Följ vår vardag genom utmaningar och framgångar. Vi delar med oss av lärdomar, spaningar och inspiration kring företagande och kommunikation.

IMG_1492.jpg

Fjällresa med kollegorna

Det är något visst med hösten. En nystart på ett vis som jag inte ens känner vid ett nytt år. Luften är klarare, kroppen har vilat, själen är laddad. Så även i år. På Meramedia unnar vi oss en resa en gång per år. I fjol valde vi Mallorca. Vi hyrde ett hus så stort så att det rymde alla, vi poolbadade, lagade middagar och provade den lokala sangria. I år blev temat något annat. Den här gången packade vi ryggsäcken, vandringskängorna och peppade oss med mantrat aldrig sur på tur, eller hur man nu brukar säga.

Meramedia fjällvandring

I ett sällskap på 23 personer så är det klart att just fjällen inte står på allas bucket list, men jag tror att de flesta fick med sig något väldigt fint. En rejäl vardagspaus i en miljö som är så vacker så att den varken går att beskriva eller fånga på bild (även om Victor gjort ett bra jobb på dessa bilder). Det händer nämligen något när man är utanför stadens brus, när man har tvättat av all makeup och när man ses över en trerätters i bara understället. Det är ett lager som har skalats av, och plötsligt blir samtalen en smula djupare. Har du inte provat den svenska fjällen förr så är det dags nu. Det är egentligen bara att boka.

Och det är väl så att omväxling förnöjer. När kollegorna själva fick komma med förslag och rösta så var det tydligt var nästa byråresa går, till Island. Kveðja! /Brun

Foto: Victor Åström / Meramedia

 

Föreläsningar

Från improvisation till supercrew

När man är liten och ny är det lätt att testa och våga misslyckas. Men hur bygger man en företagskultur som hyllar nyfikenhet samtidigt som man växer? Och hur bygger man en inkluderande kultur med engagerade medarbetare? Inspireras av ett delat ledarskap med gemensam framgång.

Vaddå varumärke?

Smart, snyggt och ingen slump. Affärsutveckling som inte når ut genom kommunikation är ett slöseri med resurser. Att väcka känslor kring varumärket är avgörande för att vara valbar, men hur hittar man sin egen väg att nå ut? Och hur kan medarbetarna bli din starkaste kraft för att fortsätta attrahera talanger?

Vill du boka en föreläsning?

Boka här