Grimståhl & Brun

Är det lättare att leda som två? Följ vår vardag genom utmaningar och framgångar. Vi delar med oss av lärdomar, spaningar och inspiration kring företagande och kommunikation.

MeraMedia_073.jpg

Barndomskompisar eller bästa vänner?

Ja, det är kanske lätt att tro att min och Therése relation har en lång historia, om man inte känner oss sen tidigare. Att vi vuxit upp på samma gata, gått skola tillsammans eller umgås för jämnan. Nu när vi är två kvinnor som driver företag tillsammans... Men vet ni vad. För tre år sedan hade jag knappt ätit en lunch med den person som jag idag har både telepatisk och verklig kommunikation med så gott som varje dag.

Om vi backar klockan åtta år hade jag precis sålt in mig själv och blivit kallad till intervju hos samma kloka kvinna. Jag skulle flytta tillbaka till Luleå och sökte jobb, efter jobb, efter jobb. Och efter lika många intervjuer var det dags för ännu ett ”förutsättningslöst möte” med Therése på dåvarande kommunikationsbyrån Märkvärdig. Men. Jag drog en vit lögn och ställde in mötet. Puh. Tänk om hon nobbat mig! Vilken uppförsbacke vi skulle haft när vi började bygga den byrå Meramedia är idag 😉

Idag presenterar jag Therése som min affärspartner och vice vd. Sen kan man så klart ha väldigt kul med sin affärspartner också. Både på och utanför jobbet. För det har vi. Och tillsammans kan man även skratta sig igenom både med- och motgångar, och alla andra situationer som ska hanteras på ett företag. Det blir verkligen SÅ mycket enklare att springa vidare mot nästa mål då. Hoppas att ni också har en stark, smart och rolig parhäst som kompletterar och bygger er som ledare eller individer. / Grimståhl

Föreläsningar

Från improvisation till supercrew

När man är liten och ny är det lätt att testa och våga misslyckas. Men hur bygger man en företagskultur som hyllar nyfikenhet samtidigt som man växer? Och hur bygger man en inkluderande kultur med engagerade medarbetare? Inspireras av ett delat ledarskap med gemensam framgång.

Vaddå varumärke?

Smart, snyggt och ingen slump. Affärsutveckling som inte når ut genom kommunikation är ett slöseri med resurser. Att väcka känslor kring varumärket är avgörande för att vara valbar, men hur hittar man sin egen väg att nå ut? Och hur kan medarbetarna bli din starkaste kraft för att fortsätta attrahera talanger?

Vill du boka en föreläsning?

Boka här