Introduktion till sociala medier

– hur, vad och varför i digital marknadsföring.

En digital närvaro som kommunicerar företaget på rätt sätt är en förutsättning för att konkurrera på ett smart och effektivt sätt. Men vilka plattformar ska man välja? Hur kommer man igång? Och vad tusan är en influencer? Med Meramedias experter på sociala medier och digital försäljning som guider får du en introduktion till begrepp att ha koll på och verktygen du behöver för att komma igång med det praktiska arbetet. Du får också lära dig att lägga upp en plan och sätta mål för dina insatser för att kunna arbeta långsiktigt och strategiskt med sociala medier.

Det här kommer vi prata om:

1. Kommunikation i sociala medier

2. Tips på bra kommunikation

3. Sociala plattformar och olika inläggstyper - Vilka finns, vad är de bra för och vilken ska man välja?

4. Dialog och beteende - Följarna, kommentarsfält, digitalt beteende, krishantering

5. Varumärke - Hur använder vi det i sociala medier?

6. Ökad spridning - Influencers, ambassadörer, tävlingar

7. Hashtags, praktiska verktyg, foto/film

8. Våra bästa tips

Förkunskaper:
Inga förkunskaper krävs. Deltagarna behöver egen dator/surfplatta under utbildningen.

Utbildningen riktar sig till:
Företagsledare, marknadschefer, marknadsförare, affärsutvecklare och andra som vill lära mer om och börja arbeta aktivt med sociala medier.

Mål med utbildningen:
Att du ska ha kunskap och verktyg för att ta fram och sjösätta en plan för företagets närvaro i sociala medier samt sätta upp riktlinjer för er dialog med er målgrupper.

Detta ingår:
Kursintyg, heldag med Meramedias specialister på sociala medier, sammanfattning av kursunderlaget, fika, frukt och vegetarisk lunch.

Kostnad:
Företag 3 495: - exkl. moms
Student 3 495: - inkl. moms

Datum & tid:
Kursen genomförs fredag 26e oktober kl. 09:00 - 16:30 i Meramedias konferensvåning Studion, Luleå.

Se andra kurser