Lyckas med din digitala marknadsföring

– Facebook, Instagram och Google

Att kunna mäta, justera och bli allt effektivare i sin träffsäkerhet bör vara drömmen för alla marknadsförare. Marknadsföring i digitala kanaler med en tydlig plan och uppföljning, är ett attraktivt verktyg för att nå ut till dina potentiella målgrupper. Tillsammans med våra digitala strateger får du djupdyka i marknadsföring på framför allt Google, Facebook och Instagram. Vad är det som krävs för att nå resultat, hur sätter man upp mål och följer upp, och hur kommer man igång rent praktiskt – det är frågor som du kommer få svar på under denna resultatinriktade utbildning. 

Det här kommer vi prata om:
- Performance marketing.
Vad är det? Mätning och målsättningar.

- Google
Hur lägger du upp annonser, vilka annonstyper finns det och hur ska man tänka?

- Facebook och Instagram
Vad är Business Manager? Annonsering på Facebook, Messenger, Audience network och Instagram. Hur lägger du upp annonser, vilka annonstyper finns det och hur ska man tänka?

- Analysera och optimera. Mera.
Hur gör man annonser och kampanjer ännu bättre och kostnadseffektivare?

- Våra bästa tips.

Förkunskaper:
Utbildningen: Introduktion till sociala medier eller grundläggande förståelse för sociala medier och digital marknadsföring. 

Utbildningen riktar sig till:
Företagsledare, marknadschefer, marknadsförare, affärsutvecklare och andra som vill arbeta resultatinriktat med digital marknadsföring.  

Mål med utbildningen:
Att du ska ha kunskap och verktyg för att arbeta med försäljning i digitala kanaler med fokus på Google, Facebook och Instagram, samt mäta och följa upp arbetet för att ständigt förbättra resultatet.

Detta ingår:
Kursintyg, heldag med Meramedias specialister på performance marketing, sammanfattning av kursunderlaget, fika, frukt och vegetarisk lunch.

Kostnad:
Företag 3 495: - exkl. moms
Student 3 495: - inkl. moms

Datum & tid:
Kursen genomförs fredag 29e november kl. 09:00 - 16:30 i Meramedias konferensvåning Studion, Luleå.

Se andra kurser