Hållbarhets-kommunikation

I samarbete med Berghs School of Communications

Det finns mycket att vinna på tydlig kommunikation om hur ett företag eller organisation tar ansvar – hållbarhet är en såväl nödvändig som strategisk komponent.

Under heldagen fokuserar vi på vikten av hur hållbarhet påverkar varumärket och kommunikationen, både internt och externt. Vi går igenom enkla verktyg i omvärldsanalys och vad det kan finnas för risker, men framför allt möjligheter med att arbeta strategiskt med hållbarhetskommunikation.

Vad finns det för olika verktyg för att analysera det som mest påverkar ur hållbarhetssynpunkt, vilka intressenter är mest relevanta samt vilka risker och möjligheter medför detta avseende varumärke och kommunikation? Det handlar även om att förändra attityder och påverka mänskligt beteende.

Sammanfattningsvis – vad ska kommuniceras för att driva framgångsrik hållbarhet, få störst effekt och hur gör vi det?

Utbildningsledare: Emelie Persson Lindqvist
En kreativ och pedagogisk hållbarhetsspecialist som på ett inspirerande och förståeligt sätt förmedlar varför hållbarhet är kärnan till framgång, både strategiskt för att minimera risker och driva innovation.

Förkunskaper: 
Inga förkunskaper krävs. Deltagarna behöver egen dator/surfplatta under utbildningen.

Utbildningen riktar sig till:
Alla branscher, oavsett om du jobbar med kommunikationsrelaterade frågor, i verksamheten eller bara vill lära dig mer om hållbarhetskommunikation.

Detta ingår:
Kursintyg från Berghs och heldag med Berghs specialister på hållbarhetskommunikation, fika, frukt och vegetarisk lunch.

Kostnad:
6 000: - exkl. moms

Datum & tid:
Kursen genomförs onsdag 20 februari kl. 09:00 - 16:30 i Meramedias konferensvåning Studion, Luleå.

Antal platser: 12 st

Se andra kurser