Att skriva kommunikativt

I samarbete med Berghs School of Communication

Text är ett våra vanligaste sätt att få ut information på. Men precis som med så många andra medier finns det fallgropar. Och hur vet du att texten funkar i din valda kanal? Finns det ens någon skillnad mellan hur du kan skriva?

Under två heldagar ökar vi vår förståelse för hur vi kommunicerar i text och hur mottagarna kan uppfatta och eventuellt missuppfatta innehållet. Vi går igenom utveckling, effektivitet, tonalitet och finslipning av text på både webben och i analoga kanaler.

Kursen innefattar följande delar:

  • Att välja rätt budskap för rätt kanal
  • Från rubrik till ingress och innehåll
  • Disposition – vanliga fel
  • Stilistik – att skriva en text som ”låter bra” för rätt kanal
  • Att skriva för webben, sociala medier och analogt
  • Textanalys – webb, reklam och information
  • Sammanfattning med konkreta tips

 

Detta ingår:

Två heldagar med utrymme för att arbeta praktiskt med kursens innehåll mellan de två tillfällena. Kursintyg från Berghs och feedback från kursansvarige. Fika och lunch båda dagarna.

Kostnad:

13 900 SEK, exkl. moms

Antal platser:

Kursen tar emot 12 deltagare. 

Datum & tid:

Kursen genomförs under två heldagar, tisdag 10/3 samt 19/3, kl 9-16. Kursen ges i Meramedias konferensvåning Studion i Luleå. 

Start 08:30 för smörgås och kaffe/te.
Kursstart 09:00.

Utbildningsledare:

Kursen leds av erfarna föreläsare från Berghs School of Communication.

Om Berghs

Berghs School of Communications är en världsledande skola inom kommunikation och har vunnit priset "school of the year" inte mindre än sju gånger under Future Lions i Cannes. Med fokus på att utveckla kompetens utformas utbildningarna i nära samarbete med näringslivet med inspirerande föreläsare som ofta befinner sig i toppskiktet inom sitt yrke. 

Sedan början av 2019 samarbetar vi med Berghs för att tillsammans kunna erbjuda ännu bredare utbud av utbildningar i norra Sverige. Genom att erbjuda utbildningar i världsklass i Norrbotten vill vi bidra till vår gemensamma konkurrenskraft och mer hållbar kompetensutveckling lokalt.